Saturday 12 October 2013

PETUA cantik berseri





Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik,
Cucilah minimal 5 X sehari dengan air wudhu. Jangan terus dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sejadah, shalat, berdzikir,dan berdo'a.

· Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah 'olahraga'.
Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do'a.

· Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman.
Tidak hanya dibibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci', "Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii" (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula ahlaqku). (HR Ahmad).-DOA TENGOK CERMIN

· Untuk punya bibir cantik ,
Bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takabur.

· Agar tubuh langsing , mulus,
Diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 X, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan dan air putih.

· Untuk mengembangkan diri,
Sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

. Satu amalan penyeri wajah baik pada lelaki atau perempuan:-
Petuanya mcm ni pada hari selasa tepat jam 12mlm ambil segelas air mineral atau air masak bekaskan di dalam cawan jgn tutup air itu dan selawat 10 kali letakkan di luar rumah cari tempat yang sesuai untuk senang kena embun dan ambil air itu setelah kamu lepas solat subuh bismilah 7 kali dan minum air itu tinggal kan suku gelas dan sapu di muka buat tiap2 hari selasa anda akan rasa keajiabannya dalam masa 7 hari amal kan nya selalu.


"Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..."
Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain.

***Sumber Dari : http://izanmann.blogspot.com/

 

0 comments:

Post a Comment